vonkydonky

Alla inlägg under april 2013

Av veronika wall - 26 april 2013 10:12

Ljuset finns även bakom mörkret... och när man behöver stöd och hjälp så måste man ta dom även om de är svårt att våga ta steget. Ensam är inte alltid stark. Våga bestäm om ditt liv ingen annan kan göra det. Ledväga kan man alltid, men den som står i andra änden måste också vara mottaglig till det. Låt ingen, ingen trampa på er, som sagt vi har gått olika vägar i skogen. En del dom rakspåringa och en del dom väldigt svåra, med träsk,grenar, träd och gyttja vägarna. Låt vi mötas ute genom skogen på samma stig. Nått och tänka på så här en vanlig helgdag.

Av veronika wall - 26 april 2013 07:30

Då var vi inne på slutet av veckan igen.föresten igårkväll var vi inne i Trelleborg på valen o inhandla lita nya skor till töserna ,hitta ett par skitsöta till Fanny så jag kunde inte låta bli att köpa dom (hallo Kitty skor ..Hon blev sååå glad :-)Där var sjukt mycket folk i Trelleborg inne på valen o dom bjöd på en massa smakprover o sånt .och det visar sig attYOHIO kommer till Trelleborg den 27:e o ska uppträda på Rådhustorget sen kommer han till valen o signerar skivor ,det ville ju absolut tjejerna gå på så ja söndagen ser ut till att bli yohio hahaha .....sitter nu o käkar frukost med lillan innan vi ska Berge oss till dagis fan vad gutt alltså .Nä kikar nog in lita senare har lita att stå i nu hahaha ....puss på dig min älskade fucking blogg hahaha slänger in en bild på mig när jag precis är uppstigen fan vad snygg man e då hahaga Not....

Av veronika wall - 25 april 2013 22:25

Jag har haft en super bra dag :-) idag Jag har inget att gnälla på Hoppas mång bidra med har haft det ;-) Nu ska gå o få min skönhets sömn .Imorgon är en ny dag med nya utmaningar o upplevelser Tack o hej leverpastej .Ses imorgon hihi

Av veronika wall - 25 april 2013 15:33

Hämtade lillfisen lite tidigare idag på dagis för vi skulle till BVC hon skulle få vaccin o vägas o mätas osv allt gick fint men hon gillade så klart inte sprutan ,trofan det alldrig kul att bli plågad ....nu sitter vi o fikar goa mackor o myser .Sen får vi väl se vad vi får för oss att göra .Vädret är helt jävla underbart ute man kan ju inte låta bli att njuta :-) ja herrejävlar vad livet känns på topp just nu vi får väl hoppas det håller i sig hela dagen .

Av veronika wall - 25 april 2013 10:48

Jag fick min vinst som jag vann på en hemsida som någon länkade Facebook 1 st IPad mini 1 rakhyvel rakblad för ett helt år nån dvd o några schampo o balsam o nån lotion hela värdet på paketet är 4000:- Jag trodde först inte det var sant men fel hade jag knackade på dörre öppnar Gör jag ett paket till mig Fan vilken underbar dag ...hihi jag har en iPad mini coolt haha

Av veronika wall - 25 april 2013 10:18

Ibland när man sitter o filosoferar om livet så slår det en att det är inte så illa pinkat ändå .Med rätt människor omkring sig så funkar det faktiskt helt okej .Att man emellanåt slåss med sina hjärnspöken o demoner får en ju att deppa ihop men det är bara se till att slå bort dom fortast möjlig ,bryta liksom mönstret att gå in i det ,det är liksom inte värt det... att må dåligt har jag gjort allt för länge jag måste börja leva jag har ju även 4 underbara barn som behöver sin mamma ,man lever ju fan trots allt bara en gång då får man ju ta vara på detta ...att leva med adhd är ju en upplevelse i sig haha fick diagnosen för ca 4 år sedan o nu när man har det svart på vitt så förstår man när man ser tillbaka på hela sitt liv att trofan mitt liv har varit som en karusell i alla år dessa impulser o hjärnsläpp man haft genom hela livet o den inre rastlösheten som bara kryper inom en o ilskan - hatet ,ja listan kan göras lång .Har först nu börjat accepterat min adhd mm men med rätt redskap o hjälp kan man ju lära sig att leva med den o fungera någorlunda .Men jag kan säga att resan har inte varit lätt hehe .Men jag har ändå inget att förlora på det det kan ju inte bli värre än vad det har varit innan .Det mest positiva i mitt liv är att jag har genom mina år lyckats skapa 4 helt fantastiskt fina barn o det är min stora stolthet här i livet.Alla kan vi lyckas det gäller bara hitta rätt sätt till att må bra o försöka se mer på dom positiva sakerna istället för dom negativa ,för det negativa snor så himla mycket energi från en att man kan börja deppa o det vill man ju inte :-) glädje är det man ska stäva efter .All den jävla medecinvärden är ju ett spektakel för sig haha För ett antal år sedan gick jag på sånt som kallas lyckopiller fy fan säger jag en jävla skit medecin tog mig många år att bli en människa efter dom alldrig mer ...Jag har väl provat det mesta men nä gillar inte sånt skräp ....Mina deppig dagar tar jag själv hand om .Haha Den enda medecin jag accepterat är min ritalin ett bra redskap för min adhd funkar helt okej för mig .Herre Gud vad mycket smörja jag skrev nu då hahahaha .Men lite kortfattat om mina tankar o funderingar ....Jag är den jag är visst har jag brister men för det är jag inte värdelös Jag är lika bra som alla andra .... Alla är vi olika det är ju det som gör människan unik ,ingen är värdelös.Alla är lika mycket värda oavsett .

Av veronika wall - 25 april 2013 07:03

Min IBS bråkar med mig sedan igår ,fan vad trött man blir på det .Jag har märkt dom sista dagarna att vitt brö o rena mjölkprodukter gör min IBS värre jag måste nu se till att hitta nåt bra recept på nåt bröd eller bullar med annat än gluten i , se om min mage blir gladare o inte svullnar upp så då .Jaja nog om detta gnäll haha Torsdagen har kommit till oss då får vi väl se till och använda dagen rätt .Om man ser dagen positivt så borde den ju fan bli det också :-) Jag känner mig ovanligt lugn nu när jag vaknade det hör liksom inte till vanligheterna hihi Jag brukar alltid vakna med mycket negativ energi o brukar vara uppe i varv innan jag tagit min medecin sen brukar det avta .Men idag har jag inte den stressen o dåliga energin,känns lite konstigt men men .Nä nu är det dags att ta min morgon pilla så man kan stabbelisera sig som människa hahaha puss på er alla Önskar er en härlig o händelserik torsdag för det ska jag försöka ha ....

Av veronika wall - 24 april 2013 21:05

Ja satans jävla diffar man får känna av litta då o då ,men vad fan man ska inte gnälla så farligt är det ändå inte haha Det är bara mitt lilla monster inom mig som spelar mig ett lite spratt ibland hahaha .Dagen har rullat på okej idag ,jag har ju för fan blivit rödhårig ;-)Vilken grej alltså typiskt mina infall jag får ibland .Torsdag imorgon Shit vad veckorna går fort alltså fattar inte var fan tiden tar vägen .Det är skitkul att se att det är en hel del som läser min blogg ,hoppas ningillar den Jag kan ibland vara väldigt grov i språket men så är jag ,Försöker att tänka på att svära mindre men det är fan inte lätt .Haha nu svor jag igen .Jag måste beställa tid hos frissan känner att jag behöver klippa mig litta så man kan se anständig ut hihi håret växer ju som ogräs .Jag är så himla sugen på att ta tag i mitt fotande igen det är ju synd att min systemkamera bara ska ligga o damma ,vi får väl se om jag får nått infall imorgon o ger mig ut på ett litet äventyr .Man vet ju inte vilken sida man vaknar på hihi .Nä nu blir det tv soft .Önskar alla fina människor där ute en underbar nattsömn ...Och så laddar vi ny underbar energi till morgondagen (jag var bara tvungen att lägga ut denna galna bilden )

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Veronika

Bildarkiv

video

RSS

Bilder

Bilder  


Ovido - Quiz & Flashcards