vonkydonky

Alla inlägg den 11 maj 2013

Av veronika wall - 11 maj 2013 23:13

Sussa sött ,för det ska jan minsann göra :-)

Av veronika wall - 11 maj 2013 21:13

Jag har haft en hel del hudproblem ett tag nu i ansiktet kraftiga inflammationer med acne o typ kvisslor mm Jag mådde verkligen piss över detta o har provat diverse dyra krämer o annat skit som kostat 1000 lappar Hittade detta på nätet o provade ,fick ett tydligt positivt o överraskande resultat ,trodde inte mina ögon :-) det sägs att man ser det allra bästa resultatet efter ca två veckor .Fick även tandvärk igår efter jag ätit popcorn använde mig av detta släppte förvånansvärt efter ca 5 min :-) Ja listan kan bli lång .I ansiktet använder jag bara honung ,men man kan göra som man vill .Försök använd rå honung utan tillsatser för det är bäst läs bara innehålls förteckningen på burken så ser du om det är utblandat med vatten eller ej .Man kan även använda honung som hårinbakning ja typ till det mesta .Om ni väljer att prova lämna gärna en kommentar om vad nintyckte o om även ni blir förvånade av resultatet ,det hade varit kul.kram på er här kommer recepten .............................Honung och kanel ? bakom många botemedel

Fakta om honung och kanel
Det är upptäckt att en blandning av honung och kanel botar de mesta sjukdomar. Honung produceras i de flesta länder på planeten. Vetenskapsmän idag accepterar honung som en ?Ram Ban? (väldigt effektiv) medicin för alla slags olika sjukdomar. Honung används utan någon som helst sideffekt för alla sjukdomar.

Dagens vetenskap säger att även om honung är sött, om det är taget i rätt doser som medicin, skadar det inte diabetiker. Weekly World News, en tidning från Canada, har den 17 Januari,1995 gett följande lista på sjukdomar som kan bli botade av honung och kanel enligt forskningar av västländska vetenskapsmän:



FINNAR
Tre matskedar med honung och en tesked med kanelpulver tilllsammans och lägg det på finnarna innan du sover. Skölj av det nästa morgon med varmt vatten. Om man gör detta dagligen i två veckor, försvinner finnarna från roten.

HJÄRTSJUKDOMAR
Gör en kräm av honung och kanelpulver, bred ut den på bröd, istället för ditt vanliga pålägg, och ät det regelbundet till frukost. Det reducerar kolestrolet i artärerna och räddar patienten från hjärtattack. Även, de som redan haft en attack, om de gör detta dagligen så är de mil ifrån nästa attack. Regulärt användande av beskrivd process gör det lättare att andas och stärker hjärtats slag. I America och Canada, har många sjuksköterskor behandlat sina patienter med stor framgång och har kommit fram till att när du blir äldre, förlorar artärerna och ådrorna flexibiteten och blir förstoppade; honung och kanel ger liv i artärena och ådrorna igen

URIN INFEKTIONER
Tag två matskedar av kanelpulver och en tesked av honung i ett glas med ljummet vatten och drick det. Det förstör bakterierna i blåsan.

TANDVÄRK
Gör en kräm med en tesked kanelpulver och fem teskedar av honung och lägg det på den onda tanden. Detta kan du göra tre gånger om dagen tills tanden slutar värka.

HUD INFEKTION
Om man lägger honung och kanelpulver på de affekterade ställena, så botar det exem, ringorm och alla typer av hudinfektioner.

CANCER
Ny forskning i Japan och Australien har funnit att advancerad cancer i magen och i benen botas väldigt effektivt. Patienter som lider av dessa sorter av cancer borde dagligen ta en matsked med honung med en tesked av kanelpulver i en månad tre gånger om dagen.

UTMATTNING
Nya studier har visat att sockret i honungen är mer hjälpsam än skadlig för kroppens styrka. Äldre invånare, som tar honung och kanelpulver i lika stora mängder, är mer alerta och flexibla. DR.Milton, som har gjort research, säger att en halv matsked med honung som man blandar i ett glas med vatten och man sprinklar kanelpulver, om man tar det dagligen efter att ha borstat tänderna och på eftermiddagen runt 15.00 när vitaliteten börjar avta. Så ökar vitaliteten av kroppen inom en vecka.

VIKTMINSKNING
Dagligen på morgonen en halvtimma innan du äter frukost på tom mage och på kvällen innan du sover, drick honung och kanelpulver som kokat i en kopp med vatten. Om du gör detta dagligen, reduceras vikten av även den mest överviktiga personen. Också, om man dricker denna mix dagligen så ger man inte fett chansen att samlas i kroppen även om personen kanske har en diet med hög kalorihalt.

MATSMÄLTNINGSPROBLEM
Kanelpulver sprinklat på två matskedar med honung som man tar innan maten, tar bort det sura och magen smälter de mest kraftiga måltider.

GASER
Enligt studier gjorda i Indien och Japan, är det visat att om man tar honung tillsammans med kanelpulver så blir magen fri från gas.

FÖRKYLNINGAR
De som lider av vanliga eller allvarliga förkylningar borde ta en matsked ljummen honung med 1/4 sked kanelpulver dagligen i tre dagar. Denna process botar den mest kroniska hostan, förkylningar, och rensar bihålan.

INFLUENSA
En vetenskapsman från Spanien har bevisat att honung innehåller en naturlig ingrediens som dödar influensabaciller och räddar patienten från att insjukna i influensa.

Av veronika wall - 11 maj 2013 16:35

Får ett trevligt besök ikväll ,då tänkte vi slå till med fetaost biffar med stekt potatis o sallad plus tzatziki ,mmm så jäkla gott .Kanske möjligtvis slår vi till med någon lite efterrätt med vi får väl se :-).Innan idag passade jag även på att pula i rabatterna det var ju en del ogräs haha.sen har jag bara gjort litta här o litta där .barnen ränner som vanligt ut o in :-) Vädret har väl varit helt okej med så länge det är uppehåll är jag nöjd .Igår kväll var barnen iväg på ett spök tåg tillsammans med en bekant till oss dom hade haft skitskoj när dom väl kom hem kl 21.30 så hade dom såååå himla mycket att berätta haha .Där hade funnits massa häxor o spöken o jag Gud vet vad :-) Nä nu ska jag fortsätta att bara vara o njuta av livet kanske vi ses lite senare min underbara bloggis... Vill även passa på att säga mycket skatt o glädje förlänger livet .

Av veronika wall - 11 maj 2013 11:36

Har tränat armarna o magen ett tag hemma ,det börjar ge lite resultat men jag är långt ifrån nöjd .Haha Man behöver inte gå på gym för att nå resultat :-) .Vi får väl se hur det blir om ett par veckor till.

Av veronika wall - 11 maj 2013 08:20

Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,
mod att förändra det jag kan, och förstånd att inse skillnaden.

Låt dock aldrig min sinnesro bli så total att den släcker min indignation över det som är fel, vrångt och orätt.

Att tårarna slutar rinna nerför mina kinder och vreden slocknar i mitt bröst.

Låt mig aldrig misströsta om möjligheten att nå en förändring
bara för att det som är fel är lag och normalt, att det som är vrångt och orätt har historia.

Och låt mig aldrig tvivla på förståndet bara för att jag är i minoritet. Varje ny tanke startar alltid hos en ensam.

Av veronika wall - 11 maj 2013 08:06

Vaknade för en stund sedan ,känns helt underbart idag ,utvilad till Max mer kan man fan i begära :-) Jag ser fram emot ännu en dag ,vilken härlig känsla :-) Ser muligt ut där ute ,hoppas solen vill titta fram under dagen så man får litta DVitaminer :-) Sitter här just nu o studerar lillan när hon örlar runt ,en sak undrar jag över varför plockar barn fram saker hela tiden det är precis som dom måste ha saker slängda över allt haha .Ja Goa ungar alltså .Sitter o dricker mitt kaffe o fasiken vad gott det var idag tror jag går o tar en kopp till .shit vilket snurrigt inlägg,jag har ju inget vettigt att skriva om därmed blev det Litte innehållslöst inlägg hahahaha .Puss på nosen allihop ha nu en underbar lördag o stanna upp en stund o tänk att jag har det faktiskt rätt bra trots allt så ska ni se att dagen flyter på enklare.

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Veronika

Bildarkiv

video

RSS

Bilder

Bilder  


Ovido - Quiz & Flashcards