vonkydonky

Alla inlägg under juni 2013

Av veronika wall - 5 juni 2013 06:52

Härliga morgon :-) varje morgon vaknar jag av kråk jävlarnas ungar som gapar efter mat haha dom har dom lyckat bygga ett bo nånstans utanför sovrummets fönster där är ett jävla liv varje morgon haha ett himla skrikande o kråkmamma låter ju som hon satt nåt ihalsen hahaha.Sitter nu o hinkar i mig ett god kopp kaffe o bara njuter av livet .Har inget planerat idag heller merän att jag kanske tänkte sola litt .Bara hoppas på att min pigmentfläckar inte förökar sig för mycket bara .Man märker nu att lillstumpan börjar närma sig två :-) tror bestämt att hon redan börjat komma in i trotsålder :-)nu har man bara typ ett antal helvetesår framför sig hahaha men men ungar är bara så himla Goa .Jag vill passa på att önska alla underbara människor där ute en underbar onsdag ....puss

Av veronika wall - 4 juni 2013 21:38

Ja :-) jag fick ett lite bakhjärnsläpp nu så här på kvällskvisten .Jag bakade 3 sorters kakor Banankaka chokladbollar och schackrutor Banankaka receptet : 2 st stora övermogna bananer
50 gram smör
2 st ägg
2 dl socker
3 dl vetemjöl
0,5 dl mjölk
2 tsk bakpulver
2 tsk vaniljsocker
1 tsk kanel. GÖR SÅ HÄR
1. Smält smöret & låt svalna. Vispa ägg & socker poröst. Blanda mjöl, bakpluver, vaniljsocker & kanel, rör ner i smeten.
2. Tillsätt matfett & mosade bananer, häll i mjölken. Smörj en rund form & bröa den med havregryn. Häll i smeten & grädda 40 - 50 min 175 grader. CHOKLADBOLLAR... 250 gram margarin
2,5 dl socker
7,5 dl havregryn
1 msk kakao
0,5 dl vaniljsocker
0,5 dl kaffe
1 dl cocos GÖR SÅ HÄR.....
1. Vispa ihop margarin och socker med elvisp så det blir fluffigt. blanda sedan ner de övriga ingredienserna och vispa med elvispen. Rulla till önskad storlek och rulla bollen sen i cocos SCHACKRUTOR....
4½ dl vetemjöl
½ dl finkornigt strösocker eller 1 dl florsocker
200 g smör
2 msk kakao
2 tsk vaniljsocker med äkta vanilj. GÖR SÅ HÄR....
Arbeta samman vetemjöl, socker och smör till en deg med fingrarna.
Dela degen i två lika stora delar och blanda i 2 msk kakao i den ena och 2 tsk vaniljsocker i den andra delen.
Dela degarna i 4 bitar som rullas till längder. Platta till med fingararna.Skär kakorna i 4 mm tjocka skivor som läggs på plåt med bakpapper.

Grädda schackrutorna mitt i ugnen i 175° i ca 8 minuter.

Lägg en ljus och en mörk längd vid sidan av varandra och lägg en ljus och en mörk ovanpå.
Vill man så kan man bygga flera rader, antingen bredare eller på höjden.

Skär kakorna i 4 mm tjocka skivor som läggs på plåt med bakpapper.

Grädda schackrutorna mitt i ugnen i 175° i ca 8 minuter.

Av veronika wall - 4 juni 2013 06:25

Tja ....ja vad ska man säga :-) jag har varken haft tid eller ork till att blogga hihi ,jag har varit så himla trött på kvällen när man kommit hem så då har man bara fixat mat till barnen o städat litta sen har det blivit soffan .Sommar numera tidigt eftersom man behöver fylla på energin .Idag ska jag till min sjuksköterska ang EKG svar jag tagit igen o vi ska väl diskutera vidare ang medecin .Nu har jag snart varit utan ritalin en månad ,känns helt okej:-) men saknar det inre lugnet som man får på ritalinen .Nu har man ju fått tillbaka den här jävla senterfugen i huvudet o i kroppen så man känner att den alltid står på högvarv även när man sover .Men jag är så jäkla glad för att jag har mitt jobb så att man inte behöver känna den jävla rastlösheten med hahaha .Usch snart ska jag även i o röntga halsryggen eftersom mitt jävla diskbrock inte velat ge med sig .Puss på er nu har jag litta att göra höres väl kanske senare ......<3<3<3

Av veronika wall - 2 juni 2013 05:47

Igår jobbade jag hela dagen ,när jag väl var hemma så var jag så himla trött att jag orkade absolut ingenting jag käkade middag sen la jag mig på soffan o till sist rullade mina tunga ögonlock ner .Vaknade i soffan vid 2 inatt o tog mig in i sängen somna igen o gick upp vid 5 hahaha .puss på er :-)

Av veronika wall - 1 juni 2013 06:15

Då ska man snart bege sig till jobb :-)slutar halv fyra sen hem o samla ihop familjen o bege sig iväg igen :-) , vi blev bort bjudna på en grill kväll .Dagen kan ju fan inte avslutas bättre :-) Vädret ser ju ut att bli fint idag med.igår hände väl inte så mycket mer än att jag jobbade hela dagen .Jag önskar alla en underbar lördag för det ska jag minsann försöka ha :-) puss på er .....

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Veronika

Bildarkiv

video

RSS

Bilder

Bilder  


Ovido - Quiz & Flashcards