vonkydonky

Alla inlägg den 24 april 2014

Av veronika wall - 24 april 2014 21:22

Eftersom jag är hemma för vab på lillstumpan så passade jag på att baka litt eftersom man har inget annat vettigt att göra förutom att ta hand o lillstumpan .Jag o lillstumpan har myst en del idag med .Trots hon är dålig har hon en jäkla energi o stark vilja hehe goa unge.God natt o sov gott hoppas nu även jag får sovit .

Av veronika wall - 24 april 2014 11:39

Tittade på malou efter 10 Kände igen mig ganska väl i den kategorin , jag hade inte en aning om att det var en sjukdom haha.. Vilken grej alltså .Dysmorphic Disorder (BDD) - är en sjukdom som yttrar sig genom en besatthet för en viss defekt på kroppen, påhittad eller existerande. Personen är fullt upptagen och besatt av en eller flera delar av sin kropp. 

Många människor använder smink, tränar på gym, fixar håret osv för att se bra ut. De som har BDD går ett steg längre. De är fullt upptagna med att kolla på skavanker, i ansiktet eller på kroppen, äkta eller påhittade. 

De har oftast en nedvärderande syn på sig själva. Oftast rör det sig om en speciell defekt, såsom ögon, näsa, huden, öronen, eller något annat kroppsligt, såsom bröststorlek eller storleken på könsorganen. 

De som lider av BDD är helt övertygade om att deras skavanker "finns" på riktigt, och kan därför ha en snedvriden syn på sig själva. Oftast är det perfektionister med höga krav på sig själva och människor med extremt dålig självkänsla som har BDD. Besattheten gör ofta att personens sociala liv, partner, jobb eller skola blir lidande.

Av veronika wall - 24 april 2014 06:43

Har knappt sovit på hela natten då lillfisen hostat illa o varit orolig .Hon sov sittande hos mig hela natten , det funkade ok .Fönstret hade vi på vid gavel hehe svinkallt var det men vad gör man inte för de små .Jag har även så dåligt samvete för att vara ifrån jobbet så här mycket .Jag har precis varit långtids sjukskriven hann jobba en dag sen himma igen , men vad fan ska man göra.Tycker så synd om min lillfis , när ska hon få vara frisk .Tycker hon har varit dålig från o till sen jul .Det verkar vara ett jävla virus år .Elakartade sådanna ..Känner mig snart som stammis på försäkringskassan. Jag får väl ringa vårdcentralen igen o höra vad dom säger känner mig snart som stammis där med hehe .Ha en bra dag alla ....puss & kram

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Veronika

Bildarkiv

video

RSS

Bilder

Bilder  


Ovido - Quiz & Flashcards