vonkydonky

Alla inlägg den 16 april 2015

Av veronika wall - 16 april 2015 20:40

Fanny börjar så smått återhämta sig känns det som .Men jag ropar inte hej än för hon är trots allt rätt så medtagen emellanåt .Hon sover en hel del men det är bara bra för henne så hon kan samla krafter o bli frisk.Hon är så himla duktig med att ta sin pencellin trots hon verkligen hatar det .Hon fick även bada en liten stund i dag o hon verkligen älskade det för det mildrade klådan för stunden .Sen har vi även lekt lite ,hon hjälpte även mig lite med tvätten ...Nu liggen hon helt utslagen i soffan o sussar mitt lilla hjärte troll.Mellan tjejen sitter o gör läxan i köket ,då var jag bara tvungen att fota henne i smyg .Visst har hon en skön style .Detta är hennes sätt att fokusera Goa unge säger jag bara .Gottnatt allehopa där ute .

Pluggar för fullt ....

Av veronika wall - 16 april 2015 08:02

Har nu varit hemma med lillstumpan sedan i Fredags .Väldigt jobbigs o intensiva dagar med mycket oro o maktlöshet .Var hos läkaren i måndags då hon inte mådde bra alls plussatt hon åt o drack väldigt dåligt .Läkaren konstaterade kraftig halsfluss pluss vattenkoppar samt ögoninflammation o magvirus tordag o fredag ,allt på en o samma gång hur mycket otur kan man få Men ingen pencellin sattes in för dom menade på att det läker ut av sig själv .Tisdag o onsdag har varit riktigt illa då hennes koppar har blivit infekterade .Haft tät kontakt med vårdcentralen först igår så fick vi komma o träffa doktorn igen men utanför vårdcentralen ,pga smittorisk då sa doktorn att vi blir tvungna att sätta in pencellin ändå.Kåvepenin o det är som sagt omöjlig att få i henne .Denna gången blev det pillerform ,men lika svårt är det att få i henne .Hon är liksom inte lätt att lirka med .Hon tvärvägrar ta det Jag har krossat den blandat med diverse gosaker men med lite små tvång o mycket tjat får jag i henne lite .Jag hoppas att detta elände vänder snart .Inget kul när barn lider Hon har en sådan sjukt intensiv klåda i huvudet o gumpen plus kissen så nätterna är hemska .Jag känner mig helt slut som mamma då nätterna är långa o plågsamma med lite sömn .Inte nog med detta så har hon även blivit dålig i magen ,kan iförsig bero på pencellinen då det är ett vanligt problem .Nä nu ska jag sitta o mysa med lillstumpan igen o spela lite spel med henne i ipaden .Ha en bra dag där ute .Vår dag blir som det blir ....

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Veronika

Bildarkiv

video

RSS

Bilder

Bilder  


Skapa flashcards