vonkydonky

Alla inlägg den 12 januari 2016

Av veronika wall - 12 januari 2016 23:05

Hittade denna sköna låten med conelius .


Av veronika wall - 12 januari 2016 21:38

  "Hej på er kära bloggis lusar"   

 

Tidigt i morse samlade jag ihopa 3 av barnen plus    mitt för att vi skulle sjunga för våran äldsta tös som fyller 12 år idag .Hon var lite yr i nattmössan när vi kom in på hennes rum sjungandes med diverse stämmor haha.Hon blev super nöjd för sina presenter och det kändes skönt .Sen var det dags att bege sig till arbetet o det var fan en av dom värsta dagarna på länge .Att jobba o vara fokuserad på vad man gör plus samtidigt känna sig spyfärdig  o vingelkantig plus fet ångest är ju dock ingen bra kombo plus en massa annat,men jag körde på ändå o jag klarade dagen med bravur  .Ca vid halv nio var jag inte långt i från att be chefen om att få gå hem med sedär jag har trots allt ett jävlar annammar till att inte ge upp så lätt    .Jag vet ifan vad det är som händer i min kropp just nu .Jag får inte riktigt samma effekt utav Attentinen nu heller .Jag har även haft en hel del svälj svårigheter precis som svaljreflexen låser sig ,Pra  speciellt i samband med mat .Så jag har inte kunnat få i mig så mycket mat dom senaste dagarna .På grund av detta har jag tappat lite i vikt  o det är ju  inget vidare heller... eftersom jag redan ligger  under mitt bmi Mitt bmi är nu 17,86 Min idealvikt ska ligga på 62kg men pendlar just  nu mellan 49kg-51kg.Vet inte om alla dessa konstigher beror på medecinen .Enligt apotek o vissa andra man pratar med säger att jag står på rätt hög dos efter som i fass står det att man får max ta 20mg o i sällsynta fall 40mg om dagen .Själv står jag på 55 mg om dagen uppdelat under dagen med 2  1/2 timmes mellan rum mellan doserna .Jag har ifrågesatt min läkare lite ang min dos men hon tycker inte att det  är så oroväckande hög dos jag står på nu  .Ja vi får se jag är nöjd med medecinen  i sig när den väl fungerar ,men det kan bli lite jobbigt i längden när man ena dagen mår superbra o känner sig lugn o super fokuserad till att man sen andra dagar mår som en levande död zombie    Vi får se vad läkaren säger o tycker när jag väl ska på återbesök .Om man kollar biverknings listan så är där ju en hel del punkter som stämmer in klockrent på mig just nu fast dom står under mycket sällsynta eller under ingen frekvens.Nog om detta Jag hoppas verkligen att jag lyckas komma i säng i lagom tid idag dvs innan 23.00 fast ja det ser inte så just ut just nu haha .Jag vill ju hinna göra massa  saker innan denna dagen tar slut ,önskar så att man hade mer timmar på dygnet ..Lol Just nu är det lite stormigt i skallen på mig så ni får ha lite överseende med stavningen i inlägget ....God natt på er vet ja....!!!  Vem vet kanske vi möts i drömmarnas land .Natte natti ...Bjuder på lite bilder från dagens händelser

 


 

 

 

 

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Veronika

Bildarkiv

video

RSS

Bilder

Bilder  


Ovido - Quiz & Flashcards