vonkydonky

Alla inlägg den 16 februari 2016

Av veronika wall - 16 februari 2016 10:53

  Lillan verkar piggare idag ,känns skönt   febern var inte alls hög nu imorse .Känns som jag kan andas ut lite .Igårkväll var rena mardrömmen hela kvällen låg hon på 40,2 graders feber fast jag gav henne febernersättande typ var 4:e timme .Hon var väldigt medtagen kan jag säga .Yrade gjorde hon lite från o till med .Hennes hosta har nu blivigt lite slemmigare så det har börjat lossna känns skönt faktiskt .Idag har jag även fått i henne en skål cornflakes o hon känns lite piggare idag .Varför jag  är livrädd för feber på barn då man inte lyckas få ner den beror på.... Att när min son som idag är 17 år  var liten fick en väldigt kraftig feberkramp ,och det var en väldigt tramatisk upplevelse som jag alldrig glömmer .Han krampade o blev blå runt munnen o slutade liksom andas plus att det tog tid innan han fick medvetandet tillbaka .Han blev hämtad utav ambulans .När han väl var vid medvetandet så var halva kroppen lam .Efter en stund blev han som vanlig igen osv .Han fick som tur var inga men ...Efter den incedenten genomgick han massa undersökningar o allt såg okej ut .Alldrig mer jag vill uppleva det .Jaja nog om det ....


Själv mår jag väl okej psykiskt ,har faktiskt gjort det ett tag nu .....Min adhd medecin fungerar förvånansvärt bra just nu o det känns jätte skönt  .Jag har ändrat lite på dosen ,.Det ända tråkiga är att jag behöver ta tabletterna ofta o ibland glömmer man det o då får man en liten dipp men oftast rättar det till sig rätt snappt då man tar nästa dos .Det enda som ororar mig lite är att när jag var hos sköterskan för kontrol sistl så var mitt blodtryck lite högt men dock inte oroväckande högt ..Så vi får väl se hur det blir framöver ..


Har även fått diagnosen Adhd på min ena dotter som precis genomgått utredningen ....Jag har haft mina aningar ett tag därmed ville jag kolla henne, ju tidigare man tar tag i det ju lättare blir det i  hennes liv .Hon har fått mer förståelse kring detta .Däremot vill jag inte att hon medicineras utan vi vill bara ge henne dom rätta verktygen att handera sin stress o frustation .Det har även visat sig att hon blir väldigt lätt sressad i vissa situationer o det visar sig genom att hennes blodtryck skjuter i höjden o det är inget bra i längden så hon måste lära sig att hantera detta på ett mer skonsamt sätt .Hon är väldigt duktig i skolan o så ,väldigt snabblärd o lättlärd när det gäller alla ämnen o detkänns skönt.


Oj herregud .....vad dettta blev ett långt o snurrigt inlägg  .Nu ska jag o lillfisen mysa litta o försöka inta en lite fika .

Önskar allesammans en underbar dag med massor utav kärlek .

Pusspå era pannor tills nästa gång vi höres .....



Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6
7
8 9
10
11 12 13 14
15 16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Veronika

Bildarkiv

video

RSS

Bilder

Bilder  


Skapa flashcards