vonkydonky

Alla inlägg under oktober 2013

Av veronika wall - 31 oktober 2013 20:11

Fokusera på din egen glädje och energi.
Vårda och ta hand om dina idéer, leta efter positiva människor med samma energi som du har och fasa försiktigt ut de människor som egentligen bara stjäl din tid, energi och lust. Låt inte gnällspikarna förstöra din dag. Det är en order :-)sköt dig själv din familj o jobb skit i andra .....detta kommer du längst med ....

Av veronika wall - 31 oktober 2013 18:45

Föreställ dig människans själ som en diamant. Diamanten har tusen facetter, men facetterna är täckta av smuts och tjära. Det är själens arbete att rengöra varje facett tills ytan är klar och kan återspegla alla regnbågens färger. Några har rengjort många facetter och lyser klart. Andra har bara lyckats rengöra några få; de gnistrar inte. Men under smutsen bär varje människa i sitt bröst en lysande diamant med tusen blixtrande facetter. Diamanten är perfekt, felfri. Den enda skillnaden mellan människor är hur många facetter de har rengjort. ? .(??) ?.
? .«?» ?.
?..??.. ?
Jag har inte tid att bry mej om de som eventuellt inte gillar mig.
Jag är nämligen upptagen med att vara glad över de som tycker om Mig.;-) ?

Av veronika wall - 30 oktober 2013 20:59

Låt ingen annan diktera eller döma ditt liv...Tänk inte på hur andra kan uppfatta dej !!! Ingen annan kan veta varför ditt liv ser ut som det gör... Och varför du gjort de val du gjort i livet... Eller de val du kommer att göra !!! Följ ditt eget hjärtas röst...Lita på din magkänsla...Och var den du är!!! Ingen annan kan vara den du är - lika bra som du själv ! Jag gör mitt bästa o det gör jag bra ....

Av veronika wall - 27 oktober 2013 17:32

Har det lite tufft med mig själv just försöker reda ut lite saker o ting ,men det löser väl sig så småningom .Idag försökte jag hjälpa till litt på min arbete genom att hoppa in o jobba extra , kändes faktisk rätt kul .Jag är så himla glad för detta jobb jag blivit erbjuden känns kul att få göra litta nytta igen då jag vart arbetslös innan .Min bästa medecin mot min adhd är faktiskt arbete då jag inte blir lika rastlös som innan .Jag hoppas verkligen att dom på mitt arbete är nöjda med det jag presterar , jag gör ivarjefall mitt bästa .vissa dagar kanske jag inte är den friska fläktar jag brukar vara men mitt jobb sköter jag som jag ska tycker jag Alla har vi våra bra o dåliga dagar så även jag men till jobbet går jag varje dag ändå .Ingen mår bättre av att jag stannar hemma .MAn måste tänka på kollegerna på arbetet som kan bli lidande om jag skulle stannat hemma .Jag älskar mitt jobb så det så .Nä nu ska jag ta hand om lillfisen för hon har ingen bra dag idag hon verkar ha ont i munnen .Kanske tänder på väg igen vi får väl se .puss o kram mina kära läsare

Av veronika wall - 19 oktober 2013 08:48

Då var det helg igen o tandvärken kom ju lagom till det, i dubbel styrka mög säger jag bara ,har så in i helvetes ont får väl se kanske jag får kontakta en jourtandläkare som kan hjälpa mig inget kul alls ,när fan ska man få må bra alltså .Har sovit skitdåligt inatt pga detta plus att magen reagerar på värktabletterna som jag stoppar i mig ,jaja nog om gnäll förhoppningsvis går det väl över .Fasiken vad det böjar bli kallt om dagarna nu känns att vi börjar närma oss vintertid jag som absolut inte gillar vintern ,den perioden känns så himla mörk o långtradig .Ser fram emot vår o sommartid redan .ha det gått allesammans o trevlig helg på er kram

Av veronika wall - 16 oktober 2013 20:44

Onsdagen är snart över ,Gud vad veckodagarna bara susar förbi en som en virvelvind .Fast jag stått utan medecin mot min adhd nu ett bra tag ,tycker jag att allt flyter på bra ändå .Känns riktigt skönt .Jag är så himla glad o tacksam för allt jag har ,mina vänner min familj ,jobb osv .Det gör verkligen livet värt att leva Jag har vuxit enormt som individ den senaste tiden känns riktigt skönt .Denna känslan känns helt underbart o den kommer jag hålla hårt i .Det ända tråkiga är att jag dras fortfarande med mitt dåliga självförtroende men men sån e jag .Nä nu ska jag slappa litta framför tv:n innan det är dags att gå o slagga ,det är ju en jobbedag imorgon .Puss o kram sussa sött .

Av veronika wall - 10 oktober 2013 05:49

Ja ....jag jobbar o står i varje dag ,känns riktigt skönt faktisk .Jag har varit litta kass från o till en tid nu med diverse höst åkommor hehe mage huvuddenga svullna körtlar o Anna skit ,men lyckats jobba har jag gjort ändå :-) skönt e det .Hösten o vintern är en dryg tid då det går en jävla massa tradiga virus .Men men det är bara att kämpa på ändå haha .Än så länge har barnen lyckats klara sig rätt bra från sjukdomar .Veckorna bara rusar förbi en tycker jag ,tänk att snart är det jul vilken grej alltså .Jag var hos min psykolog förra veckan o det gick väl bra ,hon tyckte att jag verkade vara en stark människa som har lyckats komma så långt som jag gjort själv .Nä nu är det dags för mig att bege mig snart till jobbet .kram på er mina läsare var rädda om er .

Av veronika wall - 2 oktober 2013 05:22

Ja jävlar var veckodagarna bara passerar förbi en ,man hinner ju knappt med haha .Hösten verkar vara hör för att stanna o det gillar jag interiör nu blir det mörkt o kallt om morgnarna ....tradigt .Jag längtar fan redan till våren o sommaren .Idag när jag vaknade var jag så jäkla frusen av mig ville bara ligga kvar i min varma Goa säng fasiken vad gutt det hade varit .På jobbet rullar det på som det ska känns som dom är nöjda med mig o det känns kul .Själv trivs jag som fisken .Barnen går på dagis o fritids som vanligtvis även dom trivs o det känns så jäkla skönt . Jag förstår inte varför jag är så jädrans trött varje dag o frusenav mig men men det gäller att ta fram vinterjckan nu känner jag haha .igår åt vi gräddbullar o lillan fick sin första o hon verkade gilla det ,jag var ju bara tvungen att ta en bild när hon åt den,min lilla goding .Nä nu måste jag hinna medlitta innan det är dags att begesig till jobb .I em ska jag även träffa en psykolog eller vad det nu heter få väl se vad hon har att säga om mig o min adhd haha .Jag har inga direkta förväntningar om hjälp eller stöd för det mesta fixar jag faktiskt själv .,det gäller bara att hitta dom rätta verktygen för att klara sin vardag på bästa sätt , Bara för man har adhd är man ju inte helt dum haha .kram

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Veronika

Bildarkiv

video

RSS

Bilder

Bilder  


Ovido - Quiz & Flashcards