vonkydonky

Alla inlägg under juli 2015

Av veronika wall - 31 juli 2015 11:00

Idag är det min sista semester dag ,känns lite tradigt ,då det inte varit riktigt sommarväder .Men som sagt man kan inte få allt här i livet .Jag har varjefall fått spendera en massa tid tillsammans med mina underbara barn .Den tiden är för mig ovärderlig.Vi har väl inte gjort så värst mycket men oavsett så har vi haft kul,det ser jag som viktigast .Badat har barnen gjort trots att vädret inte varigt så bra .När man har egen pool så funkar det att bada oavsett väder haha.Mina barn är inga badkrukor direkt,dom bara hoppar i  .Dom är även ute hela dagarna oavsett väder o vind.Under min semester har jag även tagit ett stort beslut ang något personligt som jag inte tänker ta här o nu ,men det kanske kommer i bloggen någongång längre fram när jag känner att det är läge att skriva om det haha.Lite hemligheter måste man få ha ibland.Jag måste även få berätta om lillfisen ,hon har blivit sån stor flicka på kort tid .I mådags släppte hon sin blöja helt på dagtid hon kissar på toaletten nu o först igår vågade hon även bajsa .Hon e själv jätte stolt över att hon nu går utan blöja .Igår när hon bajsade så var jag bara tvungen att göra bajs dansen som vi nu kallar den haha o ja det låter kanske tokigt men hela denna grejen är en stor händelse för både henne och oss .Lilltjejen börjar bli en riktigt stor tjej .Jaja nog om det.Stora tösen ska idag åka i väg med en kompis o campa i husvagn ca 1 vecka i röstånga ,blir säker kul hon packar för fullt nu .Grabben han jobbar intensivt nu ett par dagar ,han e såå himla duktig .Mellan tösen hon ska nog få hänga med på jobbet nästa vecka o hjälpa mig ,hon tycker det är skit kul att få hjälpa till inom restaurang o sånt .Puss på er...                              

Av veronika wall - 28 juli 2015 11:17

Dom stora tjejerna har åkt till sin Farfar ,så nu är det bara jag o fanny .Vi har suttit nu på morgonen o ritat lekt lera o myst framför tv .Däremellan har hon även lekt med dockor .Lägger ut lite av det jag ritade rita o skissa o sånt är rätt avkopplande hehe .Nu ska vi fika litta tror jag.

Av veronika wall - 25 juli 2015 22:20

Vaknade imorse med att lillfisen kröp upp o sa mamma dags att gå upp ,trött som jag var tog jag mig upphaha Tog mig ner till köket bryggde lite kaffe o avnjöt en eller två koppar .Sen kom mannen hem med konditori bullar o då käkade vi allihopa frukost.Efter det ville lillstumpan bada i polen fast det inte riktigt var väder till det Klockan var väl då typ 07.30 haha goa unge Sagt som gjort hon gjorde det med glädje . Själv fick jag en ide att cycka lite så jag cycklade i 30 minuter 1.8 mil brände vist 300kcl Sen badade hon lite på eftermiddagen med .Sen åkte jag o stora tösen inom skopunkten för hon behövde två par skor .Efter det hämtade jag även upp pågen på hans sommarjobb .Väl hemma lagade vi mad ungarna badade o sen käkade vi maten .När vi väl var klara med det fick jag en ide att åka till Alnarps skogen o det blev riktigt lyckat men himlen öppnade sig totalt o sen kom även åskan .Då jävlar fick vi slla lägga benen på ryggen .Väl framme vid bilen var vi alla dygn sura (genom blöta )typiskt mig jag bara började gapskatta åt hela situationen .HAHAHA Nu ikväll innan jag satte mig i soffan för stt glo på tvn cycklade jag 20 min till 8km brände då ca 180kcl ,inte för att jag tror på det där med kalorier .Däremot är det bra träning för att få upp konditionen .Mage o armar har jag tränat sen en tid tillbaka ....TREVLIG KVÄLL PÅ ER ALLIHOPA

Av veronika wall - 23 juli 2015 22:19

Gjorde litta ärende under fm o em Senare blev det middag .Sen Begav vi oss iväg för en träff som fritidsgården fixat där föräldrar o barn träffas o fika samt har brännbolls turnering Det blen riktigt lyckat .Kul när dom hittar på sådanna grejer för barnen

Av veronika wall - 22 juli 2015 15:38

Bara varit hemma med ungarna o tagit det lungt Ungarna har haft fullt upp med både bad o sniglar o kompisar .Hittade en festing på en av ungarna ,räliga kryp det där .Lyckades plocka bort hela .Tog en bild på eländet .Förmodligen fick hon den imorse då vi var på snigel jakten ,men men inget man kommer ifrån tyvärr .Sitter inne en stund nu då lillfisen är helt slut .Det blir rätt intensiva dagar när det e sommar man är nästan ute hela dagarna .Snart kommer väl mannen o sonen hem från jobbet då får det bli lite käk ....Ha det gutt där ute i värmen .Imorgon blir det ett läkarebesökför min del o sen ska pågen fixa pass då han har planer på att dra till malorca med några kompisar .Vi får väl se .

Av veronika wall - 22 juli 2015 10:48

Barnen o jag gick ut en runda på Snigel jakt kolla in vad vi hittade... Tror dom kallas för Vinbärs sniglar När vi väl kom hem spottade två av sniglarna ut något som liknar ägg haha Riktigt coolt faktiskt .Nu är barnen i full gång med att bygga större bo till dom .Tänk vad kul man kan ha med slemmiga sniglar .Hahaha Kanske man skulle laga till lite Ugnsgratinerade Vitlöks sniglar till middag idag Skämt o side alldrig någonsin skulle jag få för mig att äta något så vidrigt .Örrrk ....Nä nu ska jag fortsätta roa lite barn .Ha det vet jag Tittar kanske in lite senare med en uppdatering .Puss på era nosar ...

Av veronika wall - 20 juli 2015 20:05

Imorse åkte stora tösen med ett par kompisar o fritidsgården till helsingborg till tropikarier huset .Så jag tog mellersta tösen o lillfisen till kulhuset ett par timmar .Sen handla vi litta mat o så .När vi väl var hemma vid 4 halv 5 så började vi laga middag .Sen åt vi ...det blev köttfärs paj med fetaost sallad .Vi pratade igenom hur dagen varit Stora tösen hade haft jätte kul o pågen har väl mest slappat idag Efter middagen tog mannen sig till akuten för en del problem .Troligtvis ett misstänkt ljumskebrock .Typisk en helt vanlig dag hos fam Wall.Tack o hej leverpastej

Av veronika wall - 20 juli 2015 10:10

Barnen bygger hus till både sniglar o daggmaskar .Visst e det härligt haha .Blir faktisk riktigt hemtrevligt .Passade på att ta bilder när ungarna var ute på snigel jakt .Sitter här o funderar på vad dagen ska bjuda på .Gubben började jobba idag då hans 4 veckors semester tagit slut ,tradigt ,lider med honom .Själv har jag 2 veckor kvar. Vi får väl se vad jag ska hitta på med .

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Veronika

Bildarkiv

video

RSS

Bilder

Bilder  


Ovido - Quiz & Flashcards