vonkydonky

Alla inlägg under januari 2015

Av veronika wall - 31 januari 2015 10:16

Det har varit en rolig o annorlunda vecka då vi har lite rotation på jobbet ang olika arbets situationer. Meningen är att vi ska få känna på o Upplleva andras arbetspass .Jag måste även tillägga att våra chef är nog den mest jordnära chef jag någonsin haft .Han har många bus för sig o skojar ofta med personalen ,i tordags till exempel vira han in våran bil i gladpack ,han själv blev utsatt för att sätta sig på en kall dyng sur kontors stol .Ja man får vara lite på vakt när man jobbar hahaha .nä nu ska jag minsann hinka i mig kaffe .Bjuder på lite bilder .Sonens tatuering är nu klar ..Fin va ...

Hjärnsläpp...

Av veronika wall - 29 januari 2015 07:52

Åååå har sån ångest .Kommer inte till jobb förääns senare idag pga Samtalsmöte på psyk ang mina adhd i ca 2 timmar där hela familjen ska kunna få en mer förståelse ang adhd problematiken .Sen efter det dumpar jag mitt hjärta på jobb o jag kör vidare till ortopeden i lund för utredning ang mina höfter o rygg .Röntken som jag gjorde i december visade på nån slags avvikelse på höftbenen ,får väl se vad dom säger om det .Förhoppningsvis är det väl ingen fara ...Sen blir det gasen i botten mot jobbet o jobba undan som faan .Hatar alla dessa jävla möten o läkarebesöken .Men jag får lära mig att oftast har det ju ett gott syfte med sig .Man ska ju trots allt vara rädd om sig o få livet att fungera något sånär felfritt o smärtfritt.Ha det gott vet jag .

Av veronika wall - 28 januari 2015 07:03

Då var två arbetsdagar avklarade ,ny tag idag haha ..Vilket skitväder det är idag dimma hög fuktighet o kallt hmm inget kul .Såg att det var ett tag sedan jag bloggade sist men har mått skit i nån vecka nu med kramper i magen o sånt ,får så i perioder pga mitt måeende som pendlar periodvis men jag är rätt van vid det ...Har förmodligen haft ett littet magsår som blommat upp men nu när jag tar mina magpiller innan sängdags känns det lite bättre .Ett jävla skit ..Men men .Imorgon ska jag till ortopeden i lund för att diskutera hur vi ska underlätta min smärta påg mina höfter .Enligt rönkten jag gjorde i december visade sig att mina höftben var lite konstiga dom pekade innåt så anatomisk var dom inte som dom skulle....Vet ifan vad dom menarmed det haha .Smärtan som jag ständigt har i benen o ryggen kunde visst bero på det,samt att jag ibland får svårt att gå eller sitta .Det var dock ingen förslitning utan jag är vär snarare lite missbildad hahaha skämt o side .Nä nu är jag snart framme på jobbet så jag får väl sluta skriva massa rappakalja nu Ha det gott vet jag så höres vi .Puss på era nosa tar väl hand om er ...

Vår fina buffee på jobbet ...

Av veronika wall - 21 januari 2015 06:37

Jahapp då var det onsdag ,trött som faaaan e man haha men det släpper väl får vi hoppas .Lillfisen ser ivarjefall piggare ut det haha ,hon är alltid redo för dagis .Hjärtat mitt ska operera sig idag ,ta bort stenar i spott körteln ,får hoppas att det går bra men det gör det nog .Annars är väl allt som vanligt tror jag förutom mina små damp haha .Puss i ljumsken så höres vi ...

Av veronika wall - 17 januari 2015 12:59

Utvilad ?Ja lite grann känns det som....Men som sakt jag känner mig alldrig riktigt utvilad oavsett vad ...Jag går ofta på högvarv oavsett om jag sover eller är vaken ,men jag är så van så det stör mig inte länre så mycket .Har inte nåt speciellt planerat idag merän attumgås med min familj kanske slänga in ett par maskiner tvätt .Blir nog en såndär allt i allo dag.Lillfisen har tyvärr dragit på sigen förkylning så det blir nog mycket torkande från en snorig näsa... haha Vädret ser ut till att bli fantastiskt idag ,bara  att solen kikar fram är ju ett mirakel för mig .Jag verkligen hatar dessa gråa dagar som varit .Veckan som gått har väl rullat på ok  tycker jag ,jag är väl lite smått förvirrad men inget direkt som stör mitt arbetssätt vad jag vet haha .Jag är o har alltid varit en liten yrhöna men det bjuder jag på .Nä nu ska jag fan inte fastna på ipaden utan får väl se till o även göra lite nytta på min ledighet .Puss på er ....Ta dagen som den kommer för då blir den som bäst .Bye...    

Av veronika wall - 16 januari 2015 06:55

Idag är en speciell dag .En av våra bekanta begravs idag då cansern tog hans liv ,tankarna går till honom o dom anhöriga idag .Jag verkligen hatar denna sjukdom .Annars rullar väl livet på som vanligt ,det går lite upp o ner .Har haft en del läkarebesök pga av olika åkommor bla min adhd .Medecinen funkar väl lite sisådär från dag till dag men ska fortsätta med den ändå .Blir lite fundersam o skum på vad den gör med hjärnan i bland .Men men ibland får man välja mellan pest o kolera hahaha .Barnen går skola o dagis jag jobbar som vanlig o det flyter väl på ok annars tycker jag .Nuser jag mest fram till våren efter mer ljus o värme hatar detta tradiga vädret som är nu med blött kyla o blåst .Trevlig helg vet jag o ta väl hand om er ...

Av veronika wall - 7 januari 2015 06:49

Mina klockor brukar ringa kl 05 har fan inte hört ett smack vaknade nu kl 06.15 snacka om att jag fick lite panik .Hatar att stressa på morgonen .Börjar på jobbet 07.36 o då tar det ca 30-35 min att köra dit .Mina sysslor på morgonen är koka kaffe o avnjuta 1 eller 2 koppar ,dölja lite skavanker i ansiktet haha o toabesök ta medeciner plus käka en banan o bara allmänt förbereda mig för dagen ,men shi fick jag idag .Det blev till att hoppa i kläderna slänga i sig kaffe o däremmellan få lite små damp .Hoppas dagen blir bra ändå .Önskar alla kära läsare en fin dag....

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Veronika

Bildarkiv

video

RSS

Bilder

Bilder  


Ovido - Quiz & Flashcards