vonkydonky

Alla inlägg under februari 2014

Av veronika wall - 26 februari 2014 18:01

Då har man varit himma med fanny idag då hon har hög feber , själv är jag fortfarande skit kass inte lätt kan jag säga .Vi båda har legat i soffan o sängen vartannat hela dagen .Inte lätt att ta hand om sjukt barn när man själv fortfarande är kass .Jag passade på o ringde vårdcentralen ang mina konstiga krämpor jag har hon misstänkte någon form av influensa jag har liksom yrsel o fått en riktig slemmig hosta nu o problem med frossa ont i magen illamåeende o ont i precis hela kroppen o ögonen ska vi inte prata om .Trött som in i helvete känns som min hy brinner .Hoppas fanny inte blir lika dålig utan att hon kommer lindrigare undan , vi får väl hoppas att vi snart blir friska trött på alla sjukdommar nu alltså .jag är inne på min 6:e dag.Men jag lyckades ändå ta mig till jobbet i måndags o tisdags , hoppas bara jag inte smittat någon .Nä det blir tidigt i säng idag med då jag sovit riktigt dåligt inatt , delvis för fannys feber men även för jag vaknade med en riktigt obehag känsla i magen o illamåeende .Kändes som hela magen min brann sved som fan alltså plus att det kändes som jag skulle spy .Puss o kram på er där ute .

Av veronika wall - 25 februari 2014 20:22

Fick åka hem från jobb idag då dagis ringde till jobbet o sa att fanny hade typ 40 graders feber .Det var bara att avsluta mitt arbete o bege mig mot dagis.Väl framme möttes jag av en helt färdig o trött liten tjej .Det vara bara hem o ge henne alvedon på direkten .Sen somnade hon en stund i famnen på mig .Nu i kväll när vi skulle äta middag sköt febern i höjden igen 40 grade i med en ny dos alvedon .En timme senare hade inte febern alls gått ner o hon var väldigt påverkad , började yra o fick lite ryckningar så vi ringde sjukvården o rådfrågade om varför febern inte vill gå ner lite med alvedonen hon fick timmen innan .Hon lugnade oss med att säga att så blir det ibland men att det är ingen fara utan ge henne även lite ipren så ska ni se att det hjälper lite o att vi även skulle hålla ett lite extra öga .Det viktiga är att hon dricker.Får vi inte ner det på 3 dagar så blir vi tvungna att söka vård .Det är visst vanligt att inte alltid lyckas få ner febern på barn alltid .Jag har varit med om feberkramp på ett av mina andra barn en gång o det var riktigt otäck så det vill jag alldrig uppleva igen .Nu sussar lillfisen gott o det verkar som jag lyckade få ner febern lite nu med ipren .Tror fan även att jag går o sussar Godnatt .Blir en orolig natt

Av veronika wall - 24 februari 2014 18:59

Imorse var jag i val o kval att åka till jobbet då jag fortfarande mår skit .Men jag tog mitt jävlar annammar o åkte trots allt ? Nu ligger jag helt utslagen i min soffa orkar fan inte lyfta ett finger .Har lite frossa o ont i hela kroppen o en jävla skallebank men skam den som ger sig haha Snart ska jag kasta mig i bingen o sova min skönhetssömn tror jag .puss på er vet jag ....

Av veronika wall - 23 februari 2014 15:17

Legat precis hela helgen mått som en skit rent ut sagt .Känns som jag fått influensa deluxe alltså .Känner mig helt jävla fuckt up .Ligger o försöker kolla hockey ser fan bara dubbelt.Febern gör mig helt jävla groggy .Billig fylla i varjefall haha .Puss nu ska jag fortsätta att kurera mig .

Av veronika wall - 22 februari 2014 18:54

Jag har varit dålig på att blogga sista tiden .Har inte mått 100% bra nu den sista tiden .Har förmodligen fått ett litet magsår som strulat nu ett par veckor .Igår flög jag på en dunder virus .Hemsk hosta med värk i vartända kroppsdel o en hemsk huvudvärk .Mår allmänt piss grrr Har i stort sätt legat hela dagen med frossa o kallsvettningar yr som fan i huvudet .Jag känner mig jätte konstig , näsan har börjat rinna nyser typ var femte minut .Förmodligen en släng av influensa .Tur man är ledig så man hinner krya på sig .Mannen o barnen har haft en mysdag på kulhuset det gillades skarpt utav barnen kram nu ska jag fortsätta snörvla vidare

Av veronika wall - 16 februari 2014 18:52

Min lillstumpa gick på pottan o kissade idag Hon börjar få kläm på det nu snacka om att hon börjar bli stor tjej .Så stolt hon var Härliga barn säger jag bara hihi

Av veronika wall - 16 februari 2014 15:58

Jag är så himla tacksam för det jag har min underbara familj o det få men nära vänner jag har kvar .Min ryggsäck jag bär med mig var dag är tung som bly .Den innehåller mycket hat,sorg,smärta,svek,ärr,rädsla,o mycket mer.Varje dag är en pina inombords med ångest o panik .Önskar varje dag att få må bra att få känna ett lugn o harmoni inom mig.Att inte se mig själv som ett monster alltid.Hade jag kunnat så hade jag slagit ihäl alla hjärnspöken som finns i huvudet mitt o börjat om på nytt

Av veronika wall - 14 februari 2014 19:00

Idag har varit en underbar dag både på jobb o himma nu ikväll .Alla hjärtans dag är det med men det tycker jag iför sig att det är varje dag .Man ska alltid visa kärlek o värme var dag inte bara just på alla hjärtans dag .Middagen idag blev klub sanswich eller hur fan man nu stavar till det hahaha .Nä nu ska jag fortsätta att mysa utav denna fredag ha det gött vet ja puss skåål på er

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24 25 26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Veronika

Bildarkiv

video

RSS

Bilder

Bilder  


Ovido - Quiz & Flashcards