vonkydonky

Alla inlägg under augusti 2013

Av veronika wall - 18 augusti 2013 16:42

Jobbade igår ,sen kom jag him o vi åt middag o så ,ungarna hade varit ute hela dagen på marknaden vi hade hela dagen i byn .Sen på kvällen var det dans på gästgiveriet o givetvis gick jag o mannen upp där o slog klackarna i taket .Riktigt rolig hade vi :-) .Idag har det varit en riktig slööödag mått litta som man förtjänat haha men kul hade vi .

Av veronika wall - 16 augusti 2013 05:25

Tja ...glömde blogga igår men vad fan ...ingen värdslig sak haha.Det var en härlig arbetsdag igår ,träffade så himla Goa människor igår när jag jobbade gäster som var o åt ,dom berömmer maten sååå, och jag får då äran att gå in till kollegerna o framföra den bra kritiken visst e det härligt .Jag älskar verkligen mitt jobb .Jag jobbar då som Ekonomibiträde inom Malmö kommun då man gör lite av varje på sitt arbete ibland är man i koken ibland packen o disken o ibland restaurangen och allt e lika roligt :-) Jag har inte så värst mycket att skriva om just nu hehe så jaa detta får räcka så länge :-):-)))))) Ha en fin dag allihop .

Av veronika wall - 14 augusti 2013 15:05

Har fått använda denna texten av en god Vän som jag haft turen att få lära känna vi är rätt så lika i vårt skrivande, tänkande o kännande Att leva med ADHD eller leva tilsammans med någon som har det är inte en dans på roser . Skulle så gärna bjuda in familj,vänner o bekanta på en föreläsning. Jag skulle så gärna vilja föreläsa för er tillsammans med någon som också har ADHD, som alltså också lider av en neuropsykiatrisk funktionsnedsättning .Många vet vad ADHD o andra neuropsykiatriska funktionsnedsättningar är ,men det är få som vet vad det innebär för människan som lider av det .Här hemma hos oss är ett många "aha" varje dag .Vi visste vad ADHD va ,men har inte vetat vad det innebär. Jag har ju förstås vetat hur jag haft det Hela J-A livet ,men inte vetat att det beror på något som ADHD.Man "vet" ju hur barn ,ungdomar och vuxna beter sig pga ADHD ,men...Jag har alldrig förstått hur de känner inom sig .Jag ska va ärlig ....Jag är ett nervräk .Varje dag tänker jag tanken att jag måste ta hjälp, lägga in mig ,ringa mottagningen för att bara spy ur mig känslan/känslorna.Hela mitt liv har jag haft oro i kroppen . Jag har haft ett självskadebeteende som jag inte sett själv alla gånger ,för jag har inte fattat att det jag gjort varit lite tokigt.Jag har gjort saker jag absolut inte är stolt över ,men jag står för dem .Jag har haft sjukt svåra depressioner ,som jag begravt djupt inom mig.Jag har haft mörka tankar . Ja...Det har jag ! Jag önskar jag sett mitt behov av hjälp tidigare,men vem vill inse att "det är något tokigt med mig "Det är så mycket jag skulle vilja dela med mig av till omvärlden,men jag vill inte vara jobbig ,bli missförstådd,eller göra någon orolig eller ledsen.Jag vill inte att någon ska tycka att jag vill att man tycker synd om mig . Jag vill bara bli förstådd!Jag vill bara visa hela världen att ibland finns det saker som gör att vi inte funkar ,fastän det inte syns .Jag skulle vilja dela med mig för att lättare låter er känna "aha",på det positiva sättet som jag gör .En sak är iaf säker...Det är att jag är så sjukt tacksam för allt stöd jag har ,på ett eller anat sätt. Bara att veta att ni finns gör mig varm. Det blev litta långt inlägg ,vet Ifan om ni ens orkat läsa hela . Puss på era nosar o hoppas ni har en fin dag allesammans .

Av veronika wall - 11 augusti 2013 18:33

En spegel är där vi hittar en reflektion av våra framträdanden,
Men ett hjärta är där vi finner en reflektion av vår själ! :)
Ha en go söndagskväll :-) puss på era Goa nosar.....

Av veronika wall - 9 augusti 2013 20:43

Jobbat typ hela dagen hihi riktigt najs fast det var en hel del att göra .Lyckades med något väldigt skumt idag ,gjorde frukost på jobbet idag o när jag hade kokt äggen i dag så var ägg gulan hård men äggvitan helt jävla lös undrar hur fan jag lyckades med det haha men men det får väl bli en gåta av sig hehe nä nu har jag inte lust att blogga mer ha det gutt vet jag :-) puss

Av veronika wall - 9 augusti 2013 05:06

Tja Bella... fredagen är kommen till oss visst e det härligt en helg att bara njuta o se fram emot ,har inget direkt planerat o skönt är väl det hihi ,tro mest att jag ska ta det lungt hela helgen .Kanskebmöjligtvis jag kör in en av dagarna o ställer mig på loppis för att göra av med litta skit som man har samlat på sig igen haha .Bättre sälja än att slänga :-) Vi får väl se om jag behagas ha energin till det.Snart e det väl dax att väcka resterande av familjen för snart är det väl dags att bege sig mot jobb :-) tar Justin lilla stund innan man kommer iväg hehe .Jag ska även idag agera som diskare kul med litta ombyte :-) puss o kram po er .Hoppas ni alla Goa läsare får en underbar dag idag antingen som arbetare - semesterfirare eller arbetslös tjingeling.....

Av veronika wall - 8 augusti 2013 20:59

Då har man väl gjort litta nytta idag med genom att jobba litt hehe .Jag agerade som diskare idag o det rullade på tyckte jag :-) inga svårigheter där inte kändes det som ,lyckades även få vara med i ett litet galet vattenkrig mitt i allt ,men vad fan litta kul får man ju se till att ha på jobbet speciellt i dessa kvalmiga dagarna som vi har haha ,men jag blev inte blötast utan det blev nog fan S hehe .Annar mår jag väl som ett skal ,hård men tom inuti som jag utrycker det :-) begär inte att någon ska förstå utan huvudsaken är att jag själv vet vad jag menar .Ibland kanske min blogg kan vara tråkig att läsa men jag använder mycket min blogg som en ventil där jag kan gå tillbaka o kolla hur jag tänker eller mår vissa dagar för att kunna gå vidare .Ja herregud vad förvirrat detta inlägg kan tyckas vara men vad fan sån är jag .Barnen går på fritids o dagis o dom stormtrivs där känns faktiskt riktigt najs eftersom dom är där långa dagar då vi ,både mamma o pappa jobbar .Hmmm jag lagade visst även en korv gryta idag när jag kom hem från jobb som uppskattades av allihopa här himma alltid kul när man lyckas med något hehe Jag är kanske rätt duktig på matlagning ändå haha .Jag måste nog fan börja uppskatta mer av saker jag gör här i livet fast det kan vara svårt .Jag har alltid varit så negativ mot mig själv men sån e jag .Jag har förstått att en del läser min blogg hoppas bara ni inte ser mig som helt jävla galen när jag skriver vissa saker ,men jag använder bloggen till mycket utav mina tankar osv Jag är förmodligen inne i en jobbig period då många saker här kan vara litta fuckup som jag skriver ,men ni får snällt ta det som det är eller skit i helt enkelt att läsa .Nä nu ska denna kvinna ta en cigg o sedan duscha o Nanna för det vankas en ny härlig arbetsdag imorgon jag är så in i helvetes glad över att ha ett arbete att kunna gå till om dagarna det är fan den bästa Medecinen som finns mot allt speciellt när man trivs med ..... Godnatt mina kära läsare ,hade varit lite kul om ni även vågat kommentera litta då o då hihi jag kan ta både dålig o bra kritik haha puss på era stortår

Av veronika wall - 8 augusti 2013 05:49

Idag e det torsdag .Jag ska agera som diskare på jobb idag då diskaren är sjuk ,härligt :-) Jag blir så himla glad när jag blir tillfrågad jobb för då har jag någonstans att lägga all min energi på ,slipper känna rastlösheten kryper inom mig haha .Det var ju en veckan sedan jag träffade mina Goa kolleger ju hihi .Nä nu har jag inte tid att sitta här o jönsa dax att göra sig klar för avfärd mot jobb kram allesammans

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28 29 30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Veronika

Bildarkiv

video

RSS

Bilder

Bilder  


Ovido - Quiz & Flashcards