vonkydonky

Alla inlägg den 17 november 2013

Av veronika wall - 17 november 2013 18:54

Att ständigt kämpa mot sig själv är en ständig kamp i sig ,att ofta känna sig misslyckad korkad tokig är vardagsmat för mig .Varför skulle just jag drabbas av diagnosen ? livet i sig är i vanliga fall svårt nog men med dessa hinder i livet gör det fan inte lättare .Tänk att kunna känna sig som en i mängden någon gång fasiken vad skönt det hade varit att inte behöva ha förklaringar till varför saker o ting ibland blir som dom blir .Jag är denna människa jag är o jag gör så gott jag kan för att passa in o duga .Jag tror att jag lyckats relativt bra trots mina brister jag har .Att det inte finns botemedel gör mig frustrerad o arg men jag kan inte låt det ta över mitt liv.Jag hoppas o önskar att folk ser mig som en bra människa trots bristerna jag har för inget av bristerna gör jag medvetet .Hade jag kunnat få födas på nytt hade jag dock inte valt detta liv då hade jag valt ett helt annat där man slipper känna hat sorg smärta osv varje dag .Varje morgon man vaknar o stiger upp börjar endast tankarna cirkulera i huvudet ,hur ska jag lyckas överleva denna dag hur ska jag göra för att inte göra bort mig hur ska jag vara för att inte ses som tokig hur ska jag bete mig för att inte verka jobbig o tafatt hur ska jag göra för att känna glädje osv .Ja Gud listan kan göras lång .Många säger bra saker om mig men jag hittar bara dom dåliga o kan tyvärr inte ta mig till bra kritik o det önskar jag att jag kunde göra någongång för jag vill kunna se att även jag klarar en del .Jag har sk gått igenom livets hårda skola som det kallas o det är jag inte det minsta stolt över men det har fått mig att inse att livet är mycket mer värt att leva än att gå det förlorat .Jag kommer fortsätta att kämpa mot mitt hinder som ofta står i vägen för mig ,jag tänker inte låta det ta över mitt liv .Jag vet att jag har kommit en bra bit på vägen men fortfarande fattas en del pusselbitar o dom pusselbitarna hoppas jag att jag någongång ska finna på vägen .Att känna sig förlorad är kanske början på vinnarcirkeln vem vet alltid alla ha vi ett hopp o mål att leva efter. Skrivet utav mig Veronika ....

Av veronika wall - 17 november 2013 17:27

Denna dagen har varit givmild , godmat o annat smått o gott hehe

Påbörjat arbete , slutade med ogräs hahaha

Den gamle han kan hehehe

Av veronika wall - 17 november 2013 12:15

1. Hur ofta har du svårigheter med att avsluta de sista detaljerna i en uppgift/ett projekt när de mer krävande momenten har avklarats? Alltid2. Hur ofta har du svårigheter med att få ordning på saker och ting när du ska utföra en uppgift som kräver organisation?Alltid 3. Hur ofta har du problem att komma ihåg avtalade möten, t ex läkarbesök, eller åtaganden? Alltid4. Hur ofta händer det att du undviker eller skjuter på att sätta igång med en uppgift som kräver mycket tankemöda? Alltid5. Hur ofta händer det att du sitter och plockar med något, eller skruvar på dig och rör händer eller fötter när du är tvungen att sitta en längre stund? Alltid6. Hur ofta känner du dig överaktiv och tvungen att hålla igång, som om du gick på högvarv? AlltidDel A 7. Hur ofta händer det att du gör slarvfel när du arbetar med en tråkig eller svår uppgift?Ofta 8. Hur ofta händer det att du har svårt att hålla kvar uppmärksamheten när du utför tråkigt eller monotont arbete? Oftast9. Hur ofta händer det att du har svårt att koncentrera dig på vad folk säger, även när de pratar direkt till dig?Alktid 10. Hur ofta händer det att du förlägger eller har svårt att hitta saker hemma eller på arbetet?Alltid 11. Hur ofta händer det att du distraheras av händelser eller ljud i din omgivning?Alltid 12. Hur ofta händer det att du lämnar din plats under möten eller i andra situationer där du förväntas sitta kvar? Ofta13. Hur ofta händer det att du känner dig rastlös eller har svårt att vara stilla? Akktid14. Hur ofta händer det att du har svårt att gå ner i varv och koppla av när du har en stund över?Alltid 15. Hur ofta händer det att du kommer på dig med att prata för mycket i sociala sammanhang?Alltid 16. Hur ofta händer det att du avslutar meningar åt dem du talar med, innan de själva hinner avsluta dem?Alltid 17. Hur ofta händer det att du har svårt att vänta på din tur i situationer då det krävs? Alltid18. Hur ofta händer det att du avbryter/stör andra när de är upptagna Alltid ja vad ska man säga

Av veronika wall - 17 november 2013 11:42

Söndagen är kommen o ja jag har väl inte direkt gjort ett skit vill säga merän tvättat litta , jag sitter o försöker samla litta energi till att ge mig ut i det fina vädret en stund man får väl passa på att suga in det ljus som erbjuds idag , inte ofta solen tittat fram de senaste dagarna hehe Helgerna gör mig så himla rastlös o det är fan skitjobbigt Man vill göra så jäkla mycket men energin finns inte riktigt där alltid .Förstår inte varför den är svår att hitta ibland .Lustigt !!! Kanske jag kika in lite senare o uppdaterar min dag idag haha om jag har lust till det vill säga .

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Veronika

Bildarkiv

video

RSS

Bilder

Bilder  


Skapa flashcards