vonkydonky

Direktlänk till inlägg 16 april 2015

Godmorgon .Känner mig helt maktlös o slut ...

Av veronika wall - 16 april 2015 08:02

Har nu varit hemma med lillstumpan sedan i Fredags .Väldigt jobbigs o intensiva dagar med mycket oro o maktlöshet .Var hos läkaren i måndags då hon inte mådde bra alls plussatt hon åt o drack väldigt dåligt .Läkaren konstaterade kraftig halsfluss pluss vattenkoppar samt ögoninflammation o magvirus tordag o fredag ,allt på en o samma gång hur mycket otur kan man få Men ingen pencellin sattes in för dom menade på att det läker ut av sig själv .Tisdag o onsdag har varit riktigt illa då hennes koppar har blivit infekterade .Haft tät kontakt med vårdcentralen först igår så fick vi komma o träffa doktorn igen men utanför vårdcentralen ,pga smittorisk då sa doktorn att vi blir tvungna att sätta in pencellin ändå.Kåvepenin o det är som sagt omöjlig att få i henne .Denna gången blev det pillerform ,men lika svårt är det att få i henne .Hon är liksom inte lätt att lirka med .Hon tvärvägrar ta det Jag har krossat den blandat med diverse gosaker men med lite små tvång o mycket tjat får jag i henne lite .Jag hoppas att detta elände vänder snart .Inget kul när barn lider Hon har en sådan sjukt intensiv klåda i huvudet o gumpen plus kissen så nätterna är hemska .Jag känner mig helt slut som mamma då nätterna är långa o plågsamma med lite sömn .Inte nog med detta så har hon även blivit dålig i magen ,kan iförsig bero på pencellinen då det är ett vanligt problem .Nä nu ska jag sitta o mysa med lillstumpan igen o spela lite spel med henne i ipaden .Ha en bra dag där ute .Vår dag blir som det blir ....

 
 
Ingen bild

M

16 april 2015 19:20

ett tips krossa tabletten till ett pulver och rör ner det i lite sylt hon gillar tex jordgubb,hallon

veronika wall

16 april 2015 20:23

Har provat funkar tyvärr inte hon bara klögs Har hittat ett litet knep kalaspuffar o lite youghurt .Vet att man inte ska Pencellin tillsammans med mjölkprodukter men bättre än inget .Känns inget kul att ge henne något så vidrigt som denna medecin .Tack för tipset ändå .

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av veronika wall - 26 september 2022 19:47

Vilken magisk morgon det var Bilderna jag tog säger allt? Magiskt ...

Av veronika wall - 24 januari 2022 21:32


Varför är det så himla svårt att ta sig ur en djupdykning.Har mått skit ett bra tag nu med panikångest o fobi rädslor o nu även på väg in i kraftig depression .Vill bara hitta tillbaka till mig själv igen .Jag är så trött på att kämpa varje dag för a...

Av veronika wall - 21 oktober 2021 20:37


Oj det var inte igår Det var ett tag sedan jag lämnade ett avtryck här inne på bloggen min . Har helt enkelt inte haft lust att blogga .Är just nu inne i en jobbig period både psykiskt o fysisk Men jag ska nog fan reda ut detta med . ...

Av veronika wall - 20 juni 2021 18:55

Stack iväg på fm till Skurups utomhus bad Barnen o gubben plaskade lite .Efter detta tog vi oss ner till havet käkade lunch på en restaurang efter det avslutade vi nere i smyge med en god glass o gick en runda bland båtar konst o grönska En härlig da...

Av veronika wall - 20 juni 2021 18:44

Igår lördag em drog jag och tjejerna iväg till stranden badade lite sedan tog vi lite glass paus? ...

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Veronika

Bildarkiv

video

RSS

Bilder

Bilder  


Ovido - Quiz & Flashcards