vonkydonky

Direktlänk till inlägg 25 april 2013

Min filosofi o mina tankar mm

Av veronika wall - 25 april 2013 10:18

Ibland när man sitter o filosoferar om livet så slår det en att det är inte så illa pinkat ändå .Med rätt människor omkring sig så funkar det faktiskt helt okej .Att man emellanåt slåss med sina hjärnspöken o demoner får en ju att deppa ihop men det är bara se till att slå bort dom fortast möjlig ,bryta liksom mönstret att gå in i det ,det är liksom inte värt det... att må dåligt har jag gjort allt för länge jag måste börja leva jag har ju även 4 underbara barn som behöver sin mamma ,man lever ju fan trots allt bara en gång då får man ju ta vara på detta ...att leva med adhd är ju en upplevelse i sig haha fick diagnosen för ca 4 år sedan o nu när man har det svart på vitt så förstår man när man ser tillbaka på hela sitt liv att trofan mitt liv har varit som en karusell i alla år dessa impulser o hjärnsläpp man haft genom hela livet o den inre rastlösheten som bara kryper inom en o ilskan - hatet ,ja listan kan göras lång .Har först nu börjat accepterat min adhd mm men med rätt redskap o hjälp kan man ju lära sig att leva med den o fungera någorlunda .Men jag kan säga att resan har inte varit lätt hehe .Men jag har ändå inget att förlora på det det kan ju inte bli värre än vad det har varit innan .Det mest positiva i mitt liv är att jag har genom mina år lyckats skapa 4 helt fantastiskt fina barn o det är min stora stolthet här i livet.Alla kan vi lyckas det gäller bara hitta rätt sätt till att må bra o försöka se mer på dom positiva sakerna istället för dom negativa ,för det negativa snor så himla mycket energi från en att man kan börja deppa o det vill man ju inte :-) glädje är det man ska stäva efter .All den jävla medecinvärden är ju ett spektakel för sig haha För ett antal år sedan gick jag på sånt som kallas lyckopiller fy fan säger jag en jävla skit medecin tog mig många år att bli en människa efter dom alldrig mer ...Jag har väl provat det mesta men nä gillar inte sånt skräp ....Mina deppig dagar tar jag själv hand om .Haha Den enda medecin jag accepterat är min ritalin ett bra redskap för min adhd funkar helt okej för mig .Herre Gud vad mycket smörja jag skrev nu då hahahaha .Men lite kortfattat om mina tankar o funderingar ....Jag är den jag är visst har jag brister men för det är jag inte värdelös Jag är lika bra som alla andra .... Alla är vi olika det är ju det som gör människan unik ,ingen är värdelös.Alla är lika mycket värda oavsett .

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av veronika wall - 26 september 2022 19:47

Vilken magisk morgon det var Bilderna jag tog säger allt? Magiskt ...

Av veronika wall - 24 januari 2022 21:32


Varför är det så himla svårt att ta sig ur en djupdykning.Har mått skit ett bra tag nu med panikångest o fobi rädslor o nu även på väg in i kraftig depression .Vill bara hitta tillbaka till mig själv igen .Jag är så trött på att kämpa varje dag för a...

Av veronika wall - 21 oktober 2021 20:37


Oj det var inte igår Det var ett tag sedan jag lämnade ett avtryck här inne på bloggen min . Har helt enkelt inte haft lust att blogga .Är just nu inne i en jobbig period både psykiskt o fysisk Men jag ska nog fan reda ut detta med . ...

Av veronika wall - 20 juni 2021 18:55

Stack iväg på fm till Skurups utomhus bad Barnen o gubben plaskade lite .Efter detta tog vi oss ner till havet käkade lunch på en restaurang efter det avslutade vi nere i smyge med en god glass o gick en runda bland båtar konst o grönska En härlig da...

Av veronika wall - 20 juni 2021 18:44

Igår lördag em drog jag och tjejerna iväg till stranden badade lite sedan tog vi lite glass paus? ...

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Veronika

Bildarkiv

video

RSS

Bilder

Bilder  


Ovido - Quiz & Flashcards