vonkydonky

Alla inlägg under maj 2013

Av veronika wall - 13 maj 2013 14:48

Misstag kan vara stora och små,
men jag vill ändå gärna göra få.

Trots att jag varit mycket dum ibland,
så underskattar jag ej mina nära o käras band.

Av de fel vi gör lär vi oss varje dag,
Antingen med mer eller mindre behag.

Hade tidens kraft varit min i handen,
Hade klockorna gått baklänges och till taket av timglaset återvänt sanden.

Mobilen hade blivit förstörd till tusentals bitar,
och som straff för det som skulle ske skulle jag från alla mina skor slita av nitar.

Vad som än krävs för att det inte skulle hända.

Men det har hänt och jag är ingen magiker. Jag är blott en människa.
En människa som är stark nog att erkänna sina fel och förlåter andra.

Jag ber nu er,mina nära o kära att godta min ursäkt och att ge mig er förlåtelse, hur lång tid det än tar för er att vara villiga nog att ge den till mig.

Jag skulle aldrig mena att såra er,
i mina ögon är ni alltid mina käraste ägodelar .

Jag älskar er...
Kände bara att jag ville förmedla detta ,det är en del av min läkning :-) Jag är så himla glad för att kommit så här långt på så kort tid .Trots allt helvete jag varit igenom så mår jag faktiskt helt okej .Och jag är sååå himla tacksam för medecinen som hjälper mig att hantera mina A.D.H.D symtom.Nu ska jag minsann njuta av att vara jag .

Av veronika wall - 13 maj 2013 10:13

Då är det en ny vecka att se fram emot härligt .Tyckte dom sa vädret skulle bli kallt o regnigt men inte märker jag av det inte :-) Himmeln är ju till och med blå för fan ,nä väderdirektörerna har nog fan inte alla hönsen hemma haha :-) Jag var o lämnade lillstumpan på dagis efter 4 dagars lång ledigt ,hon blev så glad att få träffa sina kompisar igen :-) senare idag ska jag till sjukgymnasten o fortsätta träna upp min fot ,det har blivit stora framsteg så det ser ljust ut :-) Kommer förmodligen få tillbaka min funktion helt ,men som sagt det tar tid .Jag är kanske lite tjatig men jag måste få säga igen att jag mår fantastiskt bra o jag är så himla tacksam för att jag äntligen får känna harmoni i vardagen att inte behöva känna mig som en virvelvind jag Gud vilken känsla alltså .Nä nu ska jag inte sitta här vid min iPad o fördriva tiden utan får väl göra lite nytta .Puss o kram på er allihopa o njut nu riktigt utav måndagen o var rädda om er .

Av veronika wall - 12 maj 2013 21:34

Fyfan vad det var hett 85 grader stod tempen på ,jag trodde till sist jag skulle dö alltså men så jävla najs det var alltså .Nu efter tog jag min dunderkur honung o har kletat in hela ansikte o tänkte sitta med det i ca 2 timmar .Dagen har faktiskt även idag varit riktigt najs :-) Jag är så jävla glad av att jag äntligen hitta rätt dos på min ritalin ,jag mår helt fantastiskt.Känner inte av min Ā.D.H.D så mycket längre riktigt skönt att kunna fungera o känna sig normal haha .Nu ska jag ta mig en god kopp kaffe o bara njuta till min säng kallar på mig .Natti natti mina älskade läsare sov gott .

Av veronika wall - 12 maj 2013 13:18

Storstädning blev det gick av bara farten ,det var ju fan riktigt rogivande för en gång skull haha .Ikväll står det bastu på schemat svättas ut alla slaggprodukter man har i sin kropp :-) haha Kanske även ta en runda ner till havet eller nåt o bara gå o filosofera i kväll ,ja vi får väl se vad jag hinner med .Som sagt livet rulla på just nu på ett positivt sätt o herregud vilken skön känsla alltså :-) Det är lite kul att blicka tillbaka på bloggen o se vilken förändring det har blivit bara på nån vecka eller dagar :-) Men alla har ju även dåliga dagar då o då .Livet är ju inte alltid en dans på rosor ,lite motgångar måste man ju möta här i livet ,annars hade ju livet varit tråkigt plus att man hade ju inte utvecklas o lärt sig att se lösningar o lärt sig att uppskatta saker o ting .Nä nu ska jag inte sitta här o vara lat :-) tjingeling hörs lite senare vet ja .

Av veronika wall - 12 maj 2013 10:42

Helgerna bara rusar förbi en precis som vardagarna ,det var ju attans vad tiden rusar haha ,äldre blir också .Men men även åldrandet har väl sin skönhet haha o charm .Har precis avnjutit frukost så nu börjar dagen på riktigt :-) Vi får väl se vad söndagen bjuder på :-) puss på er höres under dagens gång ....

Av veronika wall - 11 maj 2013 23:13

Sussa sött ,för det ska jan minsann göra :-)

Av veronika wall - 11 maj 2013 21:13

Jag har haft en hel del hudproblem ett tag nu i ansiktet kraftiga inflammationer med acne o typ kvisslor mm Jag mådde verkligen piss över detta o har provat diverse dyra krämer o annat skit som kostat 1000 lappar Hittade detta på nätet o provade ,fick ett tydligt positivt o överraskande resultat ,trodde inte mina ögon :-) det sägs att man ser det allra bästa resultatet efter ca två veckor .Fick även tandvärk igår efter jag ätit popcorn använde mig av detta släppte förvånansvärt efter ca 5 min :-) Ja listan kan bli lång .I ansiktet använder jag bara honung ,men man kan göra som man vill .Försök använd rå honung utan tillsatser för det är bäst läs bara innehålls förteckningen på burken så ser du om det är utblandat med vatten eller ej .Man kan även använda honung som hårinbakning ja typ till det mesta .Om ni väljer att prova lämna gärna en kommentar om vad nintyckte o om även ni blir förvånade av resultatet ,det hade varit kul.kram på er här kommer recepten .............................Honung och kanel ? bakom många botemedel

Fakta om honung och kanel
Det är upptäckt att en blandning av honung och kanel botar de mesta sjukdomar. Honung produceras i de flesta länder på planeten. Vetenskapsmän idag accepterar honung som en ?Ram Ban? (väldigt effektiv) medicin för alla slags olika sjukdomar. Honung används utan någon som helst sideffekt för alla sjukdomar.

Dagens vetenskap säger att även om honung är sött, om det är taget i rätt doser som medicin, skadar det inte diabetiker. Weekly World News, en tidning från Canada, har den 17 Januari,1995 gett följande lista på sjukdomar som kan bli botade av honung och kanel enligt forskningar av västländska vetenskapsmän:



FINNAR
Tre matskedar med honung och en tesked med kanelpulver tilllsammans och lägg det på finnarna innan du sover. Skölj av det nästa morgon med varmt vatten. Om man gör detta dagligen i två veckor, försvinner finnarna från roten.

HJÄRTSJUKDOMAR
Gör en kräm av honung och kanelpulver, bred ut den på bröd, istället för ditt vanliga pålägg, och ät det regelbundet till frukost. Det reducerar kolestrolet i artärerna och räddar patienten från hjärtattack. Även, de som redan haft en attack, om de gör detta dagligen så är de mil ifrån nästa attack. Regulärt användande av beskrivd process gör det lättare att andas och stärker hjärtats slag. I America och Canada, har många sjuksköterskor behandlat sina patienter med stor framgång och har kommit fram till att när du blir äldre, förlorar artärerna och ådrorna flexibiteten och blir förstoppade; honung och kanel ger liv i artärena och ådrorna igen

URIN INFEKTIONER
Tag två matskedar av kanelpulver och en tesked av honung i ett glas med ljummet vatten och drick det. Det förstör bakterierna i blåsan.

TANDVÄRK
Gör en kräm med en tesked kanelpulver och fem teskedar av honung och lägg det på den onda tanden. Detta kan du göra tre gånger om dagen tills tanden slutar värka.

HUD INFEKTION
Om man lägger honung och kanelpulver på de affekterade ställena, så botar det exem, ringorm och alla typer av hudinfektioner.

CANCER
Ny forskning i Japan och Australien har funnit att advancerad cancer i magen och i benen botas väldigt effektivt. Patienter som lider av dessa sorter av cancer borde dagligen ta en matsked med honung med en tesked av kanelpulver i en månad tre gånger om dagen.

UTMATTNING
Nya studier har visat att sockret i honungen är mer hjälpsam än skadlig för kroppens styrka. Äldre invånare, som tar honung och kanelpulver i lika stora mängder, är mer alerta och flexibla. DR.Milton, som har gjort research, säger att en halv matsked med honung som man blandar i ett glas med vatten och man sprinklar kanelpulver, om man tar det dagligen efter att ha borstat tänderna och på eftermiddagen runt 15.00 när vitaliteten börjar avta. Så ökar vitaliteten av kroppen inom en vecka.

VIKTMINSKNING
Dagligen på morgonen en halvtimma innan du äter frukost på tom mage och på kvällen innan du sover, drick honung och kanelpulver som kokat i en kopp med vatten. Om du gör detta dagligen, reduceras vikten av även den mest överviktiga personen. Också, om man dricker denna mix dagligen så ger man inte fett chansen att samlas i kroppen även om personen kanske har en diet med hög kalorihalt.

MATSMÄLTNINGSPROBLEM
Kanelpulver sprinklat på två matskedar med honung som man tar innan maten, tar bort det sura och magen smälter de mest kraftiga måltider.

GASER
Enligt studier gjorda i Indien och Japan, är det visat att om man tar honung tillsammans med kanelpulver så blir magen fri från gas.

FÖRKYLNINGAR
De som lider av vanliga eller allvarliga förkylningar borde ta en matsked ljummen honung med 1/4 sked kanelpulver dagligen i tre dagar. Denna process botar den mest kroniska hostan, förkylningar, och rensar bihålan.

INFLUENSA
En vetenskapsman från Spanien har bevisat att honung innehåller en naturlig ingrediens som dödar influensabaciller och räddar patienten från att insjukna i influensa.

Av veronika wall - 11 maj 2013 16:35

Får ett trevligt besök ikväll ,då tänkte vi slå till med fetaost biffar med stekt potatis o sallad plus tzatziki ,mmm så jäkla gott .Kanske möjligtvis slår vi till med någon lite efterrätt med vi får väl se :-).Innan idag passade jag även på att pula i rabatterna det var ju en del ogräs haha.sen har jag bara gjort litta här o litta där .barnen ränner som vanligt ut o in :-) Vädret har väl varit helt okej med så länge det är uppehåll är jag nöjd .Igår kväll var barnen iväg på ett spök tåg tillsammans med en bekant till oss dom hade haft skitskoj när dom väl kom hem kl 21.30 så hade dom såååå himla mycket att berätta haha .Där hade funnits massa häxor o spöken o jag Gud vet vad :-) Nä nu ska jag fortsätta att bara vara o njuta av livet kanske vi ses lite senare min underbara bloggis... Vill även passa på att säga mycket skatt o glädje förlänger livet .

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Veronika

Bildarkiv

video

RSS

Bilder

Bilder  


Ovido - Quiz & Flashcards