vonkydonky

Alla inlägg den 29 december 2015

Av veronika wall - 29 december 2015 13:22

Jag har gått med tandvärk sedan 3 veckor tillbaka men i helgen började jag känna mig konstig kroppsligt .Stelhet i nacken yrsel o illamåeende muskelryckningar förvirring o en enorm huvudvärk frå helvetet Själva tanden lugnade sig lite med den intensiva värken .På måndagen vaknade jag o gjorde mig iordning som vanligt o begav mig till jobbet .Helt plötsligt snurrar det till i skallen o jag fick en massa röda utslag över hals o bröstkorgen sen blev jag helt kostig så jag sa till min kollega o chef att jag får nog åka hem .På hemfärden fick jag även möta döden i vitögat då en mötande bilist gör en vansinnig omkörning i väldigt hög hastighet.Han värkade tappa kontrollen över bilen så istället för att frontalkrocka med mig o en annan så gör han en väjning o kör rätt ut i åkern jag stannade till ett par meter längre fram o blev lite chockad men körde vidare hemmåt då jag såg att två bilar stannade till vid bilen o förare går ut ur bilen o verkar små stirrig .Läste sen i tidningen en lite notis om en bil som kör av vägen men inget nämdes om hans vansinne körning .Jaja det viktigaste var ju att ingen blev skadad .Väl hemma ringde jag vårdcentralen o fick en tid efter en timme .Läkaren undersökte mig o sa att jag förmodligen bara fått en anspänning i musklerna i hals käkar osv kanske läge att kontakta tandläkaren o kolla så inte du har nån vajsing med tänderna .Nu inatt fick jag så sjukt ont i tanden så jag fick nästan panik.Visste fan inte var jag skulle bli av ,vad jag än gjorde funkade fan inte .Värsta smärta på länge haha Stannade hemma idag o kontaktade tandläkare fick en tid redan 11 .Dom röntgade o det visade på en kraftig infektion. Jag blev bedövad o hon började borra sig in i tanden sen jävlar gjorde det så jävla ont att hon fick ge mig ett par rejäla omgångar med bedövning sen fortsatte hon till sist kom hon igenom tandjävel o fyfan hon sa att det kom rejält med var o annan skit sen behandla hon med diverse medeciner o lappade ihopa det .Hon sa även till mig att du måste ju haft rejält ont .Du borde komma tidigare när du får tandvärk nästagång .Hon lovade mig även till 99 % att när bedövningen släpper ska jag inte känna nån smärta .Egentligen planerade jag att köra in till jobbet men pga all bedövning hon gav mig känner jag mig helt jävla yr så jag fick snällt stanna himma idag .Nä nu ska jag lägga mig o vila tänkte jag känner mig helt omtumlad. Ha det gött vet jag ..Snart e det ett nytt år hoppas verkligen att det året ska bli ett bättre år för mig .

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8
9
10
11 12 13
14
15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Veronika

Bildarkiv

video

RSS

Bilder

Bilder  


Skapa flashcards